baroko

Wednesday, May 19, 2010

Anna Boleynová (snad 1501 - 1536)

Král se k Anně zachoval milosrdně a ušetřil ji smrti upálením. Dokonce splnil
její poslední přání, aby nebyla sťata po anglickém způsobu sekerou, ale po
francouzském mečem. Dokonce se kvůli tomu musel povolat kat až z Calais… Poprava
byla určena na 19. květen 1536. Na popravišti se Anna Boleynová rozloučila se
světem slovy: "Nejsem zde, abych vám kázala, ale abych zemřela. Modlete se za
krále, neboť je to dobrý člověk a ke mně se vždycky choval tak vlídně, jak jen
to bylo možné. Z dcery prostého šlechtice mě povýšil na markýzu, z markýzy na
královnu, a protože vyššího postavení už nemůžu tady na zemi dosáhnout, uděluje
mi korunu mučednickou. Nikoho neobviňuji, že zavinil mou smrt, ani soudce, ani
nikoho jiného, neboť jsem byla odsouzena po právu této země a umírám dobrovolně.
Modlete se za mě. Bože, smiluj se nad mou duší. " Poté jí kat usekl jediným
úderem hlavu. Anna Boleynová byla uložena k poslednímu odpočinku v kapli sv.
Petra.

Labels:

I-Stavební